Ny aftale med landsdækkende pengeinstitut sikrer Nokas sin største kunde i Danmark. Aftalen, som gælder kontanthåndtering til og fra pengeinstituttets filialnet, servicering af døgnbokse samt pengeautomater betyder, at Nokas vækster markant, udvider sin produktionskapacitet og øger antallet af ansatte
Det kræver topsikrede faciliteter, udstyr og processer at håndtere kontanter. Med mange års erfaring og specialisering i branchen vinder Nokas en stor aftale med et landsdækkende pengeinstitut og øger dermed sin markedsandel markant.
Nokas har markeret sig de seneste år med udvikling og lancering af løsninger, som markedet responderer positivt på.
Med den nye aftale skal Nokas være leverandør af kontanttransporter til og fra de filialer hos pengeinstituttet, som har kassefunktion, ligesom Nokas skal servicere pengeinstituttets døgnbokse og pengeautomater.
”Vi er stolte over at have vundet dette udbud, og vi ser frem til samarbejdet. Der bliver tale om Nokas’ største kunde på det danske marked. Vi har i en årrække foretaget vigtige strategiske investeringer med henblik på at opnå en større markedsandel i håndtering af pengeinstitutters kontantservice. Aftalen er en vigtig milepæl for os, ” fortæller Nokas’ adm. direktør, Anders Gaba.
”Aftalen betyder, at vi skal udvide vores produktionskapacitet væsentligt samt forøge antallet af ansatte med omkring 40 nye medarbejdere. Vi er virkelig privilegerede at være i en situation, hvor vi skal ansætte flere dygtige kollegaer, så vi glæder os på alle måder over denne aftale,” siger Anders Gaba.
Nokas Værdihåndtering udfører en væsentlig samfundsmæssig opgave ved at opretholde en sikker infrastruktur for kontante betalinger. Nokas leverer og afhenter kontanter til og fra butikker og sørger for, at pengene transporteres og opbevares sikkert. Virksomheden servicerer også en lang række pengeinstitutter og hæveautomater, herunder det landsdækkende KONTANTEN-konceptet.